Wyszukiwarki internetowe

Wyszukiwarki internetowe

Jeśli masz już stronę internetową lub sklep internetowy to w tym momencie powinieneś zadbać o obecność swojej strony internetowej w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych.
Bez tego nikt nie odnajdzie twojej strony lub sklepu internetowego.
Bez obecności w popularnej wyszukiwarce internetowej nie pozyskasz klientów na swoje usługi lub produkty w  sklepie. Powinieneś jednak pamiętać, że sama obecność w wyszukiwarce nie wystarcza aby pozyskać dużą liczbę wizyt na swojej stronie www. Kolejny etap to pozycjonowanie strony internetowej ale początkiem jest zgłoszenie strony do indeksowania w wyszukiwarkach.

Swoją obecność w wyszukiwarkach zaznaczysz w łatwy sposób wchodząc na stronę wyszukiwarki i podejmując odpowiednie kroki rejestracyjne w zależności od wymagań wyszukiwarki.
Obecnie najlepsze wyszukiwarki internetowe oferują znacznie więcej niż tylko przechowywanie adresu internetowego strony wraz z krótkim jej opisem i grafiką pochodzącą ze strony i dlatego to do nich trafia najwięcej zapytań od internautów i to właśnie w nich powinna znajdować się twoja strona www.

Każda strona i sklep internetowy powinny być zarejestrowane w minimum dwóch wyszukiwarkach,
Google i Bing.

Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe

Google – załóż Google Search Console i zgłoś stronę do indeksowania w Google

Bing – załóż Bing Webmaster Tools i otrzymasz podobne do Google Search Console narzędzia

Yahoo – zgłaszając stronę do Bing znajdziesz się jednocześnie w indeksie Yahoo. Zakładając Yahoo Mail twoja strona jeszcze szybciej będzie indeksowana w bing.com

Baidu – największa chińska wyszukiwarka z ponad miliardem zapytań w skali miesiąca. Wyszukiwarka dostępna jedynie w języku chińskim. Swoją stronę możesz zgłosić do Baidu zakładając konto w serwisie podobnym do Google Search Console ale musisz skorzystać z translatora. Możesz także skorzystać z narzędzia w j.angielskim do rejestracji w Baidu ale tutaj zgłaszasz stronę główną

Yandex – najpopularniejsza wyszukiwarka w j. rosyjskim. Można założyć konto i zgłosić swoją stronę do indeksowania w Yandex korzystając z narzędzi Yandex Metrica

Warto polecić jeszcze
DuckDuckGo – wyszukiwarka, która nie przechowuje danych użytkowników i nie stosuje tzw. spersonalizowanej reklamy

Archive.org – Jest to największe archiwum stron internetowych na świecie. W tej nietypowej wyszukiwarce możesz zarejestrować bieżącą wersję swoją strony. Z czasem Wayback Machine będzie dodawało nowe wersje strony.

 

wyszukiwarka google

 

Narzędzie do testowania uporządkowanych danych

Uporządkowane dane to standardowy format udostępniania informacji o stronie i klasyfikowania jej zawartości.
Narzędzie do testowania uporządkowanych danych firmy Google pozwoli sprawdzić Ci czy masz poprawnie wdrożone mikro dane przeznaczone dla wyszukiwarki Google i pozwalające łatwiej i pełniej określić charakter strony lub wpisu blogowego, rodzaj usług prowadzonych przez firmę, pełniejsze dane o produkcie lub np. restauracji i jej ofercie itp.

Narzędzie do testowania uporządkowanych danych znajdziesz tutaj

Google Moja Firma – zakładamy wizytówkę

Wizytówka w serwisie Google Moja Firma to od kilku lat niezbędny element pozycjonowania lokalnego.

Każda firma chce być widoczna na Mapach Google w swojej lokalizacji i chce zaprezentować swoją ofertę w formie wizytówki w serwisie Gogole Moja Firma.
W tym celu zakładamy konto w serwisie Google Moja Firma i zgłaszamy je do weryfikacji przez Google. Weryfikacja będzie polegała na wpisaniu kodu weryfikacyjnego Google, który najczęściej otrzymujemy pocztą, Szczegółowe informacje otrzymacie w trakcie zgłoszenia do weryfikacji.
Uzupełniamy zapytania w formularzu, dodajemy zdjęcia przedstawiające naszą firmę lub realizację usługi, publikujemy pierwszy wpis reklamowy prezentujący naszą firmę i dalej działamy systematycznie samodzielnie lub powierzamy prowadzenie wizytówki osobie, która zna się na tym i będzie podnosiła wartość i pozycję naszej firmy w wynikach Mapy Google.

Konto Google Moja Firma zakładamy tutaj

Jeśli w następnym kroku chcemy powierzyć obsługę wizytówki innej osobie to wchodzimy w Menu wizytówki w zakładkę Użytkownicy i dodajemy Menadżera dla naszej wizytówki podając e-mail adres wybranej osby lub firmy.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL

 

Certyfikat SSL to certyfikat bezpieczeństwa pobytu na stronie i realizowania transakcji za pośrednictwem odwiedzonej strony internetowej.

Coraz więcej stron internetowych wdraża SSL ponieważ pośrednio jest on już czynnikiem mającym wpływ na ranking strony www..

SSL jest już standardem dla wszystkich stron sprzedażowych oraz stron na których jest umieszczony formularz kontaktowy. Jeśli go jeszcze nie wdrożyłeś na swojej stronie to pora to zrobić.

W zależności od prowadzonej sprzedaży na stronie lub tylko formularzy kontaktowych mamy do wyboru kilka rodzajów certyfikatu, w tym certyfikat bezpłatny o nazwie Let’s Encrypt.

Bez względu jaki certyfikat masz skonfigurowany ze stroną musi to być zrobione poprawnie.

Poprawność wdrożenia certyfikatu SSL można sprawdzić samodzielnie korzystając np z narzędzia SSL Checker umieszczonego tutaj

Szybkość otwierania strony internetowej

Szybkość otwierania strony internetowej

 

Szybkość otwierania strony internetowej to jeden z najważniejszych czynników decydujących o pozycji strony w wyszukiwarce google.pl

O szybkości otwierania strony www decyduje wiele czynników związanych z budową strony oraz z konfiguracją i jakością serwera hostingowego. Jedne z najważniejszych czynników decydujących o szybkości otwierania strony to stopień optymalizacji grafiki oraz zastosowanie funkcji cache i gzip.

Jak szybko otwiera się twoja strona możesz sprawdzić z pomocą narzędzia Google tutaj.

Jeśli Twoja strona nie mieści się przynajmniej w średnich szybkościach otwierania to należy pomyśleć o jej optymalizacji.

Istnieją również inne narzędzia do sprawdzania szybkości wczytywania strony internetowej ale narzędzie Google jest najwłaściwszym narzędziem do testów szybkości.

Responsywna strona internetowa

Responsywna strona internetowa

 

Responsywność strony www to inaczej mówiąc poprawność jej wyświetlania na urządzeniach mobilnych czyli na smartfonie i tablecie oraz na laptopach o różnej wielkości wyświetlacza.

W dobie coraz powszechniejszego użytkowania urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu responsywność strony internetowej jest warunkiem jej dobrej widoczności w wynikach wyszukiwarki Google. Obecnie coraz rzadziej spotyka się strony niepoprawnie wyświetlające się na smartfonach i tabletach. Problem ten dotyczy raczej stron zbudowanych przed laty, ponieważ obecnie każda budowana poprawnie strona spełnia kryteria responsywności.

Jeśli posiadasz stronę internetową to warto sprawdzić jej responsywność. Odpowiedź na pytanie czy twoja strona www poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych znajdziecie na stronie testowej przygotowanej przez Google tutaj
Wystarczy wejść na stronę testową i wpisać adres swojej strony www, po czym poczekać kilka chwil i otrzymacie odpowiedź czy wasza strona jest responsywna. Jeśli jest przystosowana mobilnie to nie ma problemu, natomiast jeśli nie jest responsywna to powinniście zdawać sobie sprawę, że wasza strona jest gorzej postrzegana przez algorytm wyszukiwarki Google i w związku z tym w wynikach wyszukiwania fraz jest z tego powodu na dalszych pozycjach.
Co zrobić w związku z tym? Odpowiedź jest tylko jedna, należy pomyśleć o zamówieniu lub samodzielnym zbudowaniu nowej strony internetowej spełniające wszystkie aktualnie wymagane przez Google aspekty dobrej strony internetowej.

Google Analytics

Google Analytics – zakładamy konto

 

Google Analytics to bezpłatne narzędzie do monitorowania wszelkiego ruchu na stronie internetowej.
Z jego pomocą można monitorować również ruch w czasie rzeczywistym, a nie tylko analizować dane historyczne.
Aby przystąpić do analizy ruchu na swojej stronie internetowej na początek zakładamy bezpłatne konto w serwisie Analytics, tutaj
Po czym dodajemy do naszej strony truck śledzący i już możemy cieszyć się danymi dotyczącymi wizyt na naszej stronie www. Na podstawie tych danych możemy modyfikować naszą stronę oraz działania reklamowe tak aby jak najskuteczniej  docierać ze swoim produktem do klienta.

Google Analytics to kopalnia wszelkiej wiedzy analitycznej dotyczącej strony internetowej zarejestrowanej w serwisie.

 

Google Search Console

Google Search Console – zakładamy konto

 

Google Search Console to podstawowe, bezpłatne i najważniejsze narzędzie dostarczone nam przez firmę Google.

  • Za pomocą tego narzędzia min. zgłosimy mapę strony sitemap.xml i plik robots.txt do Google
  • Sprawdzimy stopień indeksacji naszej strony
  • Zgłosimy pojedynczą podstronę do indeksacji
  • Sprawdzimy liczbę wejść na stronę z wyszukiwarki Google w wybranym przedziale czasu
  • Sprawdzimy ilość wyświetleń strony w wyszukiwarce Google w wybranym przedziale czasu
  • Sprawdzimy, które podstrony są najczęściej odwiedzane
  • Sprawdzimy skąd przychodzi najwięcej linków do naszej strony i do których podstron jest to linkowanie
  • Otrzymamy informacje o zaistniałych błędach na stronie oraz wskazówki do ich poprawienia
  • sprawdzimy czy nasza strona jest ukarana przez Google
  • i wiele innych funkcji – sprawdź samodzielnie

Wszystko to otrzymujemy bezpłatnie po założeniu konta w serwisie Google Search Console tutaj